complete

Direktlänk till inlägg 4 december 2010

Jag tycker detta är något att läsa...

Av Johanna - 4 december 2010 18:53

Hejsan! nu ska jag skriva ett inlägg som jag tycker man kan ta sej tid att läsa.

Jag rider och tränar min häst för att vi ska ha kul båda två, att vi ska ha roligt! att det inte ska hända några hemskheter utan att det ska gå bra, och att det ska se bra ut.

tycker det är MENINGSLÖST och dåligt att säga : ja jag hoppar 3meter med min häst och hålla på att skryta om det.

liksom hallå? hur såg det ut? hoppade ni det bra? hade hästen kapacitet för det? var hästen i tillräckligt bra form för det? vart det verkligen bra för hästen? och innan man hoppar höga höjder ska man ju träna och träna så det ser bra ut och går med fin teknik.

jag hoppar hellre en bana på 50cm och det ser skitbra ut och går bra än att hoppa en bana på 80-90-100 eller uppåt, ja vilken höjd som helst, och det ser hemskt ut! och allting blir fel.

tycker man ska tänka på vad klarar jag och hästen av

Jag och min häst kommer aldrig kunna bli världens största inom tävling, det vet jag, hon har inte den kapaciteten att kunna tävla banor på medelsvår nivå.

jag är nöjd med henne även om jag inte skulle kunna tävla alls, men självklart är det kul!

jag och min häst ska ha det kul!

jag och min ponnys "mål" är att försöka göra en fin runda på LD- 70cm och LC-80cm. men  vi får se hur träningar och sånt går.

jag tänker inte göra nånting som inte är bra för henne.

Hon är bäst min ponny även om vi inte hoppar dom högsta höjderna, vinner dom flesta tävlingarna.

för mej är hon och förblir BÄST i mina ögon och jag älskar henne så mycket så det inte går att beskriva!

flera av mina åsikter kommer senare :)

kommentera gärna avd du tycker :)

  

 
 
Ingen bild

Kusin Susanne

16 december 2010 09:36

Kloka ord Johanna! Så länge sedan vi träffades nu, hoppas vi kan ses snart. Kram på dig!

Johanna

16 januari 2011 20:01

:)
jag ska praoa hos vetrinären i härnösand från måndag-fredag vecka 8
haha, har bara problem med hur jag ska ta mej dit varje dag eftersom båda föräldrarna mina jobbar^^

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 20 november 2011 13:53

Nu har jag och mina fina vän Linn dragit igång en gemensam hästblogg på blogg.se så går nu att följa på  www.bett.blogg.se   kanske lägger in nånting här nångång i framtiden.   / Johanna ...

Av Johanna - 20 augusti 2011 21:47


Hej! ja nu tänkte jag bjuda på en flera veckor kanske till och med nån/nåra månader gammal video. denna skulle egentligen ha kommit hit redan då, men blev försenat. när jag ser den här videon så måste jag säga att det går framåt. det här är i...

Av Johanna - 20 augusti 2011 16:24


Fanny, älskade ponny. jag kommer ihåg den där dagen jag kom in i stallet på ridskolan för första gången.. det är över 5 årsen nu. det var dig jag fick upp ögonen för på en gång. jag fick ha dig på lektionerna, och jag var så glad, jag minns att...

Av Johanna - 20 augusti 2011 16:16

hejsan! Efter en vecka ungifär med super fin ponny fick jag upp mamma till banan som fotade. vart säkert två-tre hundra bilder, men sen är dock alla inte lika bra.. har redigerat nåra som jag tänkte bjuda på. Ganska fin idag också men något t...

Av Johanna - 24 juni 2011 19:47

Hejsan! Har varit ute och ridit en sväng på Fanny barbacka, pigg och lite "på tårna" men ändå väldigt fin. Riktigt kul när hon är såhär fin samtidigt som hon är så pigg och framåt. /Johanna...

Presentation


jag heter Johanna och jag är född 1996
Min ponny Fanny är född 1997 ett tysk ridponny/arab sto på 138cm
Jag köpte henne av en ridskola den 25/september 2009
här ser ni våran utveckling

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards