complete

Alla inlägg under januari 2010

Av Johanna - 31 januari 2010 12:43

Hejsan svejsan!:)

idag så ska jag iväg på träning precis som jag sa igår :)

igår var det inte 100% säkert på att det skulle bli eftersom det var 17 minus igår , men det var ganska klart redan då att vi skulle åka :)

nu är det bara 13 minus så nu om 1 och en halv timme :)

Idag ska jag Emma och Linn jag tror inte det är nåra fler som ska rida med oss i alla fall.

Men vi ska rida för våran ridskolas ena ridlärare som vi rider mycket för på ridskolan bland annat .

Sara ska ha en lektion med oss :D

det kommer bli jätte roligt! :)


jo jag vte bilderna har varit uppe flera flera gånger. men jag tycker dom passar bra eftersom det är hoppträning idag och dom där är från då vi var där sisst :)

    

Av Johanna - 30 januari 2010 14:27

Hejsan folket! :)

Nu är det lite si och så emd min uppdatering men jag ska bättra mej, jag lovar! :)

Idag och dom närmaste dagarna hard et vrait runt 20 grader kallt så jag har inte kunna ridit nånting :/

men imorn om det är hyfsat varmt så ska vi på träning :)

men det är 15 minus nu och är det under 14-15 minus i morn så kanske vi far i väg på träning :)

vi får se hur det blir :)

men jag är ju super rädd om min häst så jag skulle aldrig dra i väg henne om jag (mamma och pappa) anser att det inte är lämpligt !

Men idag så fick Fanny nöja sig med att få vara i hagen mer utevistelse blir dte inte idag eftersom det är 15 minus och jätte mycket snö så jag tycker det är för kallt och för mycket snö för att kunna rida iväg

Men i morn får vi se hur det blir med träning :)

Hej så länge !:)

Bara för att jag saknar träningen och sommaren ^^

      

Av Johanna - 27 januari 2010 19:43

Hejsan alla glada!:D

Nu ni så ska ni få höra hur det gick idag på tävlingen med Domina, en Tysk ridponny ca 1,35cm hög.

Jag tävlade på en Pay and jump (clear round)

EN C-PONNY :D

höjden var (LD LC) vilket inebär 70cm och 80 cm :D

Gick riktigt bra !:)

På 80 banan hade dom bara för träningens skull 4 extra hinder för att göra en liten "fas 2 (omhoppning)

Jag klarade båda banorna så nu har jag 2 rosetter till! :D

nu har jag samanlagt 11rosetter! :D

Men jag säger bara en sak.... INGE MERA SNÖ NU!!!!

Hej så länge! :D

3 bilder på Domina :D

      


Av Johanna - 26 januari 2010 17:57

Hejsan!:)

idag när jag kom hem från skolan så hade mamma ridit hem Fanny hem till oss från stallet så det var bara att byta om och rida hem henne till stallet igen :D

mamma gick med och vi tog en ganska lång tur :D

Fanny var väldigt pigg och GLAD! :D

Galopperade en sträcka på (ca) 750meter :D

Sen red jag liet olika lite galopp där lite trav där och ja lite olika :)

Sen ni ikväll runt 7 ska jag i väg på grönt kort kurs :D

Undra vad vi får lära (göra) oss idag =D

Och till helgen kommer Erica så då ska vi rida :D

men nu måste jag göra mej iording.

Hej så länge! :D

  


Av Johanna - 25 januari 2010 20:55

Hejsan hoppsan lillebror, eller vad är det dom brukar säga ?   

Idag vart det så att jag red med Sadel :)

Jag och mamma for till stallet, idag runt halv 5 :)

Mamma var snäll och mockade, som hon och pappa gör väldigt ofta, dom är snälla dom!:)

Jag red Fanny i ca 1 timme !:)

Först var jag inte riktigt säker på om jag skulle rida, men jag tycker verkligen det är nödvändigt att rida så mycket som möjligt eftersom rätt vad det är så är det jätte kallt och då går det inte att rida :/

Men nu så ska jag rida så mycket som möjligt !:)

men denna vecka slutar jag så sent, vilket är synd.

Men mamma ska rida Fanny tisdag,Onsdag,torsdag denna vecka :)

Men på torsdagen har jag ju även ridskolan så då hinner jag inte heller.

men sen på fredag rider jag igen! :D

men vi får se om jag tar nåra kvälls turer (tisdag-torsdag)

hej så länge! =D  

 

 

Av Johanna - 24 januari 2010 14:46

Hejsan!:)

Nu har jag varit dålig på uppdateringen ett tag, men nu är jag igång igen !:D

Men jag hinner inte skriva just nju, så jag skriver i kväll! :D

Men jag är igång ^^

  

Av Johanna - 20 januari 2010 16:02

Hejsan på er!:)

går följde Jenny med mej efter skolan .

Jenny hoppade upp på Fanny hon med :D

Sen jag :D vi red barbacka eftersom det är så mysigt! ^^

Sen for vi till ridskolan :D

Kollade på löshoppning! :)

Jätte kul att kolla! :)

Sen vare ju Grönt kort kursen också =D

Så vi var där runt 2 timmar :)

Jätte intressant kurs,vi har 4 gånger och den fjärde är det prov skrivningen :)

Imorn är det ridskolan så¨då får Fanny stå :)

Då s´ka jag väl antagligen rida Lady som vanligt ^^

Men hon gillar jag och jag tror nog det kommer gå bra :D

Haha, jag har inga planer på att åka av IGEN ^^

Det räcker med att jag åkte av Fanny i söndags ^^

Så nu sak jag försöka hålla mej kvar i sadeln :)

hej så länge! :D

  

Av Johanna - 19 januari 2010 06:43

Hej igen !:)

Igår kväll när vi for still stallet så red jag ett tag uppe på lägdan :D

Tog en lugn tur eftersom det var på kvällen :D

Sen gjorde jag massa saker i stallet :)

Mamma var snäll och gjorde rent från grund och botten i stallet :)<3

Medan jag och Fanny gjorde allt annat ine i stallet ^^:)<3

Idag kommer Jenny, så då får hon komma till mitt stall för första gången sen jag köpte Fanny :D<3

Sen ska jag fara på Grönt kort kurs med Jenny på kvällen :D

Hej så länge !:D

Nåra bilder (som visats frut ) :D

        

Presentation


jag heter Johanna och jag är född 1996
Min ponny Fanny är född 1997 ett tysk ridponny/arab sto på 138cm
Jag köpte henne av en ridskola den 25/september 2009
här ser ni våran utveckling

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16
17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30 31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards