complete

Alla inlägg under juli 2010

Av Johanna - 30 juli 2010 15:03

hej,

igår när jag tog in fanny och "gick igenom henne" vilket jag gör varje dag för att ta reda på om hon har gjort illa sej, är öm eller har ont eller så.

då upptäckte jag att hennes högra öga var svullet.

det rann ur det, och ja var inte alls roligt att se.

hon hade antagligen blivit biten av en bromms...

idag har jag dödat alla bromsar jag har sett i hopp om att det var den som bet fanny igår :D

men idag ser ögat mycket bättre ut och svullnade har gått ner så det är ingen fara :)

skönt att det bara var en "liten" sak, jag vill inte vara med om en massa skador och sånt :'/

men jag red ut en sväng på henne iallafall, tänkte hon måste ju röra sej.

red ut en sväng, och jag fixade även stiglädren så dom blev kortare, vilket behövdes, så nu känns det bra igen!:)

ska rida henne sen nu ikväll, skriver mera sen.

ha det bra!:)

       

Av Johanna - 29 juli 2010 17:45

hej, jag tror inte jag berättat att jag köpt nya stigbyglar :)

jag köpte dom här, som jag tidigare "hissat"

tyckte dom verkade bra, och eftersom dom är en utav dom säkraste stigbyglarna på marknaden så köpte jag dom :)

  innan jag köpte dom hade jag dessa, (australienska säkerhetsstigbyglarna) också bra, men ja dom andra är ju ändå bättre och säkrare :)     

Av Johanna - 29 juli 2010 16:26

hejsan!

nu hinner jag inte sitta och skriva en hel roman om man säger så^^

jag gör den långa historien kort!:)

Evelina sov hos mej igår.

vi red 2 barabacka ett tag.

vi fotade en del.

vi hoppade barbacka.

vi tog lite "fanny springer i hagen bilder"

och höll på en massa i stallet!:)

så ahr det sett ut ungifer :)

    

Av Johanna - 26 juli 2010 10:46

hejsan!:)

igår red jag henne inte, utan jag tänkte hon får vila imorn, det regnade som bara den, och det var dåligt väder typ hela dagen .

När vi skulle hämta henne på kvällen var hon helt galen ^^

galopperade runt i hagen med en jäkla fart, bockade sparkade bakut, ja hade verkligen lite ponnypower i sej ^^

haha! brände kalorier för hela månaden ;) haha inte riktigt kanske ^^

mera var det inte idag :)

ha det bra!:)     

Av Johanna - 22 juli 2010 21:40

var ner med Fanny coh badade henne idag :D

hinner inte skriva så mycket men några bilder får komma upp :D

Nu snålade jag inte på bilderna ialla fall :D

ha det så bra

                                  

Av Johanna - 22 juli 2010 17:18

hej!:)

var enr och badade Fanny igår :)

ska ner dit nu också hade jag tänkt, får se om mamma tar med sej systemkameran,

hinner inte skriva mer nu,

ha det så bra!:)

  

Av Johanna - 18 juli 2010 13:02

hejsan!:)

sitter nu i våran hamock (stavningn)

här blåser det varm luft och jag ser rakt in i  Fannys hage :)

har ridit hem henne nu i värmen så nu får hon stå i skugga istället :)

hinner inte skriva mer nu, Ha det bra !:)

    

Av Johanna - 18 juli 2010 09:50

Hej där!:)

Snart ska jag iväg till stallet, ska mocka, och allt sånt.

sen ska jag ta in henne och göra klar henne för att jag ska rida hem henne :D

mer är det inte^^

Ha det bra !:)

    

Presentation


jag heter Johanna och jag är född 1996
Min ponny Fanny är född 1997 ett tysk ridponny/arab sto på 138cm
Jag köpte henne av en ridskola den 25/september 2009
här ser ni våran utveckling

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards