complete

Alla inlägg under februari 2010

Av Johanna - 28 februari 2010 15:59

hejsan !:)

tänkte visa er nåra bilder från då jag hoppade Fanny barbacka Första gången !:D

            


Dom är inte av bra kvalité men det berorpå att det är filmat med min mobil .

Och det var första gången vi hoppade barbacka så :)<3

Av Johanna - 28 februari 2010 15:47

hejsan!:D

detta har varit en kanon dag! :D

idag var jag i stallet i nåra timmar :)

Först borstade jag och alltsånt där sen gick jag ut med henne (i grimskaft)

lede ner henne till hagen, hon rullade och så sen gick jag ett varv på gården sen gick jag in med henne :)

Där jag fortsatte att borsta klart !:)

Borstade grundligt den här gången och kratsade hovarna igen :)

Jag hoppade upp barbacka med bara tränset , inget täcke eller nånting ^^

red så i ungifer 45 minuter :D

sen kom jag på att jag ville hoppa henne nått små hinder ^^

skottade upp en "snö länga" och la en sop ovanpå =D

funkade super vart typ 30cm högt ?

Etersom hon vaxinerats så ville jag inte hoppa henne högre och plus att allting hand lar ju inte bara om att hoppa högt, eller har jag fel ? :D

Ahh, men sen så hoppade jag upp på henne igen :)

Hoppade ett X-antal gånger :)

hon var duktig :)<3

sen så tog jag in henne borstade och kratsade igen ^^

sen så hede jag på henne grimman och grimskaftet så gick jag ut med henne och sprang med henne och hoppade så :D

sen så "longerade" jag henne med grimskaftet :)

Sen tog jag in henne.

Gjorde en "knut" av svansen  så den inte skulle vara ivägen

sen så flätade jag manen på henne :D

sen släppte jag ut henne så får hon vara ute :)

sen ska jag fara och ta in henne !:D

Nya bilder kommer senare !:)<3

Eftersom jag har massor med "gamla" bidler osm jag inte rokar lägga ut nu så får detta bli ett bildfritt inlägg ^^

Av Johanna - 26 februari 2010 18:42

hejsan !:)

jag vet att uppdateringen varit dålig men nu så ska jag ta nya tag! :D

Igår var jag och vaxinerade Fanny mot Hästinfluensan, jag vaxinerar henne mot det 1 gång om året och nu var det dax :D

hon skötte sej jätte bra! :D

Jag ska rida henne lugnt nu i 3 dagar ( inte anstränga henne)

men enkel vanlig promenad ridning är ingen fara.

Hon fick ingen feber , det är vanligt att hästar kan få feber nåra dagar efter att tgait en spruta av olika slag, men Fanny fick ingen , vilket jag är glad över!! :D

idag red jag henne , jag skrittade och travade.

Sen longerade jag henne med grimskaft eftersom jag inte hunnit köpa min utrustning än.

Hon var jätte duktig för att vara på så liten yta, hon travade och skrittade runt mej precis som dom ska !:D

efftersom jag inte har longerat en häst tidigare så var det här första gången ( jag vet att det bara var med grimskaft , men ni vet vad jag menar ) :D

Sen så hade jag en jätte mysig "utevistelse med hon"

så synd att jag inte hade någon som kunde fota :/

ibland önskar jag verkligen att jag hade en paparatzi fotograf som fotade mej jämt då jag var i stallet ^^

Men dagen var SUPER! :D

i morn ska jag rida henne igen och jag hoppas på en lika dag som idag för den var underbar!<3

En liten bild från första dagen jag tog hem Fanny! :D<3  

Av Johanna - 24 februari 2010 06:42

Igår när jag avr och nattade hästen var hon jätte mysig!!<3

Gick fram till mej och började "klia" mej i nacken, och var jätte mysig! :)<3

  

Av Johanna - 23 februari 2010 17:04

Hejsan!:)

jag var ju i ridhuset och tränade för nåra dagar sedan :)

Emma och Linn kunde inte komma den här gången så Jag red med Ida och Jenny istället :)

Ida hade med sin shettis Dahlia :D

Och Jenny hade med sin Qickan :D

jag måste säga att fanny var super duktig! :)

haha jag hade fel galopp nåra gånger x)

men annars gick det bra !:)

fanny var riktigt på hugget! :D

och sen bytte jag och Ida häst så jag fick prova Dahlia :D

jätte fin och go häst , bara synd att jag är för stor ^^

jag är ju 1,56cm ^^

Men en jätte söt och fin ponny! :)

Jag hoppade 40-50cm hinder med henne, och hon avr super duktig! :D

  

Av Johanna - 19 februari 2010 07:43

Hejsan! :D

jag sak ju köpa en longerutrustning :D

men nu innnan det så är jag så smart så jag longerar med grimskaft och grimma ^^

men man måste ju ta till med alla metoderna ? ^^

hej så länge

Av Johanna - 18 februari 2010 19:35

   Hejsan! :D

idag var det ingen ridning på Fanny eftersom det är ju torsdag, och ni som läst min "blogg" tidigare vet ju att då har jag ridskolan^^

Så idag red Jag Lady som vanligt.

Men jag msået säga att idag gick det inge bra ctyker jag :/

vi skulle fösr hoppa i en "åtta" men det gick inge bra, själv hoppningen gick bra men asså, hon var jätte olik sej!

Normalt sätt är hon jätte lätt att fatta galopp på, men diag var hon jätte besvärlig och eftersom hon tar så små steg så var det enu svårare.

Jags att enr fattade flera flera gånger men ingen efekt bara högre högre trav fart , jag saktade ner började om, och när hon väl började galoppera så var hon jätte snabb.

Visst jag gjorde nåra missar själv men det kan inte hjälpas.

jag sak bättra mej till nästa gång! :D

Men sen skulle vi hoppa en bana och då gick det bra :D

jag är väl halv nöjd endå ^^

Men hon är jätte duktig :D
  

      

Av Johanna - 16 februari 2010 20:20

Hejsan hästfolket! :D

igår var jag och tränade fanny i ett ridhus nån mil från oss som jag gör liet då och då :)

kändes riktigt riktigt bra! :D

vi hoppade 5 hinder på rak med 1 galopp språngn mellan varje :D

hon hoppade jätet fint och jätte bra! :D

Kändes jätte bra!

Också hoppade jag en trippel barr som avr ca 70cm hög och ca 90cm bred :D

gick jätte bra! :D

sen efter löshoppade vi henne !:D

hon hoppade runt 70cm :D

vi höjde inge erm eftersom det var första gången :D

hon hoppade ochd et gick bra :D

här kommer OBSERVATIONEN! :D

kolla kolla kolla! jag har varit så duktig så vi filmade då jag hoppade med henne så här har ni en video och se när vi tränade! :D

http://www.youtube.com/watch?v=xJ1BCWr6lxw


Bildern är från videon så därför den dåliga kvaliten,

Men det är ju i alla fall en bild :D

det är trippel barren

där ligegr den på 70cm hög och 90cm bred :D

  

Presentation


jag heter Johanna och jag är född 1996
Min ponny Fanny är född 1997 ett tysk ridponny/arab sto på 138cm
Jag köpte henne av en ridskola den 25/september 2009
här ser ni våran utveckling

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards