complete

Alla inlägg under mars 2010

Av Johanna - 26 mars 2010 19:30

Hejsan! :D

Nu ikväll när jag var till stallet, eller jag for dit ca 1 / 1,5 timme innan själva "nattningen"

så jag longerade henne :)

jag hede på henne lonegrjorden men jag använde inte kapsonen och inspäningstyglarna, men jag använda longerjord plus grimma+låångtgrimskaft

Funkade jätte bra hon var duktig och gjorde det hon skulle! :D

haha men hon vart rädd för "nånting" och hoppade rakt upp i lften och galopperade fort några steg men jag lugnade henne :)

Jätte fin och duktig annars! :D

Hejjs! :D

    

Av Johanna - 26 mars 2010 13:26

hejsan! :D

som jag berättat i tidigare inlägg så skulle jag med Fanny på ridskolan där jag skulle vara med på "ninaträning" en ridlärare kommer och har en lektion med tjejer som har egna hästar eller ponnyn, eller dom som ska vara med i ponnyhopplaget, ja alla "vi" har möjlighet att vara med och träna för henne :D

men tillabaka till "oss" :D

Jag tog med fanny ner, för första gången sedan köpet.

Jag har varit väldgt nervös men det gick bra! :D

Allting gick faktist kanon bra!

Vi började att hoppa fram på ett "ko plank" hon sprang på sidan 1 gång men det var för att jag inet höll om riktigt, men nästa gång då gick det bättre! :D

sen tror jag att hon sprang förbi en annan gång på samma plank av samma orsak men sen vad jag minns vägrade hon inge mer :)

vi hoppde 70-80 cm ? sissta gången vi hoppade planket

sen hoppade vi en massa andra hinder som vi skapade en bana av :D

hoppade en oxer en kombination med ett galoppsprångn mellan och skutt emd 3 hinder :)

jag trodde hon skulle vägra på skutten eftersom hon gjort det så många gånger med mej, men nix hon hoppade dom kanon bra! :D

var jätte duktig! :D<3

 gamal bild ^^

    

Av Johanna - 18 mars 2010 15:02

Hejsan! :D

ja, nu idag ska jag på en Clinik.

Det är andra gången ag far nu och sist var det kanon rba och jag hoppas det blir lika bra nu! :D
den här gången är den på engelska :/

Hahah, Marielle får vara min översättare ^^

kommer skriva mera om det ikväll , om jag hinner ^^
hej så länge! :)

  

Av Johanna - 17 mars 2010 14:42

Hejsan! :D

har varit hos Fanny och gett henne mer hö ute i hagen så nu är jag hemma igen :)

har inte hunnt rida något idag emn sak fara dit och ta en tur senare! :D

Och nu håller vi tummarna för att det går bra på lördag! :D

  Sötaste ponnin !:D<3

  

Av Johanna - 16 mars 2010 19:30

Hejsan !:)

Nu är uppdateringen bättre !:)

jag tänkte börja med att säga att det typiska har hänt nu :/

Nu trampade Fanny på sej i hagen igår så hon fick ett litet "mini" sår , men det är ju inget allvarligt det är ett sånt där "trampa på sej fall" som väldigt många hästar lyckas med på vintern nu när dom har broddarna.

Men nu på Lördag ska jag vara med på "nina träning"

det är en tränar som har träning på ridskolan :)

Så det hoppas jag går bra! :D

Idag när jag var i stallet så red jag ut i kanske 10minuter jag bara skrittade för jag tyckte att det var passande nu :D

Sen så tog jag in henne krtsade hovarna borstade och gjorde klart det :D

Sen så höll jag på i stallet ett bra tag , mockade sedan höll jag på med lite av varje :D

    

Av Johanna - 15 mars 2010 15:05

Hejsan !:)

Nu vare länge sen jag skrev så nu är det mycket att skriva :)

Jag börjar med att säga att Evelina sov över hos mej mellan fredag till lördag :)

Första dagen red vi hemma på gården och små hoppade typ 3-4 gånger ?

sen så red vi runt lite överallt :)

sen i lördags red vi ut , en tur på kanske 5-7 kilometer

Sen nu i söndags så var vi iväg i ridhuset igen :D

Vi hoppade inget då, vi gjorde kavaletti hinder :)

och lite galopp kavaletti eller vad vi nu ska kalla det ^^

sen så gjorde vi lite fritt , jag körde lite dressyr för mej själv, sen så gjorde vi lite gymkana :D

vi gjorde först "tidningsleken"

Tdningsleken: Tidningsleken då ska en person stå emd en tdninge hoprullad i handen och man ska rida förb och rycka av dom tidningen.

Gärna i galopp om man kan det :D

Så gick det för oss : Ja, själv har jag aldrig gjort den frut men det gick rba :)

först fjantade hon sej och tyckte tidningen var farlig men då fick man ta i med hårdhandskarna ^^ men det gick bra sen :D

vi klarade alla gångarterna :D


sen gjorde vi "äggleken"

Äggleken: ja, denna lek då ska man ha en matsked som man lägger ett ägg på , för att undvika katastrof, så ska man Koka ägget så det inte blir äggröra av allting i fall man tappar ägget .

men då lägger man ägget i skeden och hålelr i skeden med ena handen :)

sen så ser man hru snabb hastghet man klarar av :D


Så gick det för oss : för oss tycker jag endå det gick bra :)

jag tappade ägget 2 gånger, men jaja ^^ det är inte så jätte lätt ^^

men det gick bra endå , jag kom upp i galopp en bit men det vart lite knvgt att ha kvar ägget då ^^


"mugg"leken : jag evt inte vad den heter så vi kallar den muggleken ^^

då ahr du 2 hinderstöd ungfer 5 meter från varandra , och en kona där du står och en enu 5 meter bort från hinderstödet längst bort.

Du börjar emd en mugg i handen, du rider mot hinderstödet längst bort, där ställer du muggen åvanpå hnderstödet och fortsätter mot konan, vänder och tar muggen från hnderstödet och stälelr den på det andra hinderstödet som är närmast mål, där lämnar du den och skyndar dej in  mål :D


Så gick det för oss: Det här var våran bästa gren :D

Vi galopperade typ hela tiden ^^

och eftersom Fanny varit ridskole häst så kan hon det där :D

gick  jätte bra!! :D


Nu har jag på känn att detta blev ett långt inlägg ^^
Hej så länge! :D

       

Av Johanna - 8 mars 2010 11:57

hejsan!:)

nu är det väldigt många saker som jag inte hunnit betätta.

Ja, till att börja med så sov erica hos mej så vi har ridit nu i 2 dagar, hoppat små hinder på gården och annat.

Hahah båda 2 lyckades ramla av x)

Erica föll och Fanny gick in i stallet ^^

jag ramlade av och släppte inte tyglarna , och hon stannade på en gång :)<3

var väldigt klumpigt av mej att ramla av ^^
Nu är det 6:te gången jag ramlar av henne sen jag köpte henne den 25 september 2009

Men båda klarade sej bra ^^

haha, bara lite ont i svanskotan och ryggen, men vi klarade oss ^^
sen så idag ska jag fara och träna Fanny i ridhuset igen :)

skriver mer senare :)

2 bilder från igår då vi hoppade :)

 

     

Av Johanna - 3 mars 2010 16:33

Hej!:)

idag så har jag inte hunnit rida än men jag ska rida en snabbis senare :)

Fanny fick gå in tidigare idag eftersom hon gick ut tidigare i morse :)

Jag ska arbeta henne lite idag hade jag tänkt, :)

inte världens jobbigaste utan lite lagom sådär :D

hej så länge!:)

  

Presentation


jag heter Johanna och jag är född 1996
Min ponny Fanny är född 1997 ett tysk ridponny/arab sto på 138cm
Jag köpte henne av en ridskola den 25/september 2009
här ser ni våran utveckling

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards